Femeia de afaceri consideră moda drept un hobby. Irina Schrotter (44 de ani) şi-a tradus semnătura în bani. Numele său reprezintă cel mai profitabil şi cunoscut brand al industriei modei din România postcomunistă.
„Adevărul": Cum aţi fost primită anul acesta la Târgul de Modă Prêt-à-Porter de la Paris?
Irina Schrotter: Se simte destul de tare criza economică şi în zona creaţiei de modă. Din punctul meu de vedere, există o reacţie oarecum surprinzătoare. Mie mi-au crescut foarte mult vânzările în export, atât sezonul trecut, cât şi sezonul acesta. Şi eu caut explicaţia şi singura concluzie la care am ajuns este aceea că foarte multe firme şi-au închis porţile pentru că nu fac faţă acestei perioade şi probabil au intrat într-un fel de conservare până când consumul se va relua. Şi atunci clienţii îşi îndreaptă ochii înspre noi sau măresc cifrele pe care le lucrează cu noi. Am reuşit să-mi salvez o mare parte din cifrele pierdute pe piaţa românească prin comenzile pe care le-am obţinut la export.
Citiţi şi:
Mihaela Covaci face haine pentru toate gusturile
Criza afectează indiferent de abilităţile manageriale? Cazul Răzvan Ciobanu, de exemplu...
Mi-e greu să comentez pentru că nu am mai vorbit cu Răzvan de la ultima mea prezentare, de la 1 decembrie. Am auzit şi eu zvonurile acestea. Mi-ar fi plăcut să aud şi punctul lui de vedere. Oamenii care au o latură artistică mult mai dezvoltată nu se pot compara cu noi, cei care trăim în realitatea vieţii cotidiene şi suntem mult mai pragmatici. Răzvan este un artist adevărat. El a spus dintotdeauna că nu este un bun om de afaceri, că nu-i plac cifrele.
Întotdeauna a avut parteneri care au avut grijă de latura financiară a bussines-ului său. Probabil că este un moment în care are probleme în afacerea sa, pentru că avem probleme cu toţi. Dar de aici până la a specula şi a ajunge la comentar