Vineri este ziua de inaugurare a Podului Calafat – Vidin, al doilea pod care leagă România de Bulgaria. Guvernul bulgar a aprobat, ieri, deschiderea unui nou punct de trecere a frontierei de stat între Bulgaria şi România, la Vidin-Calafat. Punctul va fi rutier, feroviar de marfă şi de călători şi fluvial. Sursa: Wikipedia Commons
Taxele pentru traversarea podului vor varia între 6 şi 37 de euro.
Pietonii şi bicicliştii, precum şi ambulanţele şi vehiculele folosite de poliţie şi pompieri vor fi scutite de plata taxelor, potrivit Agerpres.
Botezul podului
Deocamdată, nu s-a stabilit un nume oficial pentru noul pod peste Dunăre. În timp ce în România s-a încetăţenit deja denumirea de Podul Calafat –Vidin, bulgarii caută încă o denumire pentru această structură.
Cel mai însemnat obiectiv istoric din zona Calafat-Vidin este cetatea "Baba Vida", ale cărei origini datează de mai mult de 2.000 de ani. Oficialii bulgari au sugerat că podul ar putea purta numele de ”Podul Bononia” (Bononia most - BG).
Evoluţia construcţiei
Podul Calafat – Vidin va lega România de Bulgaria şi va facilita legătura dintre Dresda (Germania) şi Istanbul (Turcia).
Pod feroviar şi rutier, structura implică investiţii de circa 250 de milioane de euro din care 60 de milioane de euro reprezintă contribuţia guvernului bulgar, iar 30 de milioane de euro a guvernului nostru.
Acestora li se alătură fonduri ISPA, un împrumut de la Banca Europeană pentru Investiţii şi un altul de la banca germană de dezvoltare KfW. Până acum, la lucrări ne-am mişcat mai bine decât vecinii.
Podul are o lungime de doi kilometri, doua benzi rutiere pe fiecare sens, doua trotuare si o pista pentru biciclisti.
Bulgarii mai vor trei legături peste apă
Anul trecut, în iunie, ministrul bulgar al de