Noul val al filmului românesc este analizat în săptămânalul polonez „Polityka” de criticul Janusz Wróblewski, care consideră că polonezii ar trebui să urmeze modelul românesc. Criticul prezintă în detaliu, pe trei pagini de revistă, cele mai importante producţii româneşti din ultimii ani, în perspectiva istoriei postrevoluţionare a României şi în contextul socio-politic actual. Notele comune ale filmelor din seria excepţională inaugurată de Moartea domnului Lăzărescu a lui Cristi Puiu sunt, potrivit criticului polonez, „nostalgia combinată cu umorul debordant, dar şi atenţia concentrată acordată detaliilor”.
California Dreamin’ al lui Cristian Nemescu este considerat “o poveste simbolică a soartei naţiunilor Europei de sud-est, ignorată de ambiţia americană de a instaura democraţia”, iar 4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile al lui Cristian Mungiu – „un film redeschide răni vechi pentru a explora rolul conştiinţei şi etica schizofrenică din vremea regimului totalitar”. (R.B.)
Noul val al filmului românesc este analizat în săptămânalul polonez „Polityka” de criticul Janusz Wróblewski, care consideră că polonezii ar trebui să urmeze modelul românesc. Criticul prezintă în detaliu, pe trei pagini de revistă, cele mai importante producţii româneşti din ultimii ani, în perspectiva istoriei postrevoluţionare a României şi în contextul socio-politic actual. Notele comune ale filmelor din seria excepţională inaugurată de Moartea domnului Lăzărescu a lui Cristi Puiu sunt, potrivit criticului polonez, „nostalgia combinată cu umorul debordant, dar şi atenţia concentrată acordată detaliilor”.
California Dreamin’ al lui Cristian Nemescu este considerat “o poveste simbolică a soartei naţiunilor Europei de sud-est, ignorată de ambiţia americană de a instaura democraţia”, iar 4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile al lui Cristian Mungiu – „un film redeschide răni vechi pentru a ex