Vasile Blaga a cheltuit 6,3 lei pentru un vot obtinut in turul doi al cursei pentru Primaria Capitalei, in timp ce contracandidatul Sorin Oprescu a alocat 0,8 lei. Presedintele PD-L Emil Boc a cheltuit in Cluj-Napoca aproape 650 000 de lei pentru publicitatea electorala, adica de 3 ori mai mult decat Oprescu. Comparativ cu anul 2004, PD-L ia locul PSD la capitolul cheltuieli electorale, se arata intr-un raport al Pro Democratia, citat de Newsin.
Pentru popularizarea lui Vasile Blaga, PD-L a cheltuit, in turul I al alegerilor locale, aproape trei sferturi din totalul fondurilor alocate, potrivit raportului "Reguli si nereguli in alegerile locale 2008". Sorin Oprescu a procedat invers, concentrandu-si cea mai mare parte a cheltuielilor in al doilea tur de scrutin (73,8%).
APD a raportat sumele investite de fiecare candidat la numarul de voturi obtinute, astfel incat autorii raportului au calculat ca, pentru fiecare vot obtinut in turul doi, Vasile Blaga a cheltuit 6,3 lei, in timp ce contracandidatul sau a investit aproape de opt ori mai putin - 0,8 lei. Sorin Oprescu s-a aflat pe locul patru din punct de vedere al banilor investiti in campanie dupa Vasile Blaga, Ludovic Orban si Cristian Diaconescu.
Cu exceptia pesedistului Marian Vanghelie, candidatii democrat-liberali au ocupat primul loc din punctul de vedere al cheltuielilor.
Cheltuieli pentru Primaria Capitalei
Vasile Blaga - 1.105.513 lei pentru campania in presa si 419.023 lei pentru outdoorLudovic Orban - 267.481 presa si 258.137 outdoorSorin Oprescu - 266.427 presa si 118 lei outdoor
Partidele au investit in publicitatea gri
Potrivit raportului de anul acest partidele ar fi invetit mai putin in publicitate decat in 2004. Cristian Parvulescu insa a explicat ca in realitate partidele au cheltuit mai mult pen