Compania Farmec din Cluj-Napoca, cel mai mare producator de cosmetice cu actionariat integral autohton, a anuntat ca a realizat in primele opt luni din acest an o cifra de afaceri de 15,3 mil. euro, ceea ce reprezinta o crestere a indicatorilor financiari cu 33% fata de perioada similara din 2007. In aceeasi perioada de timp, profitul inregistrat de compania clujeana a fost de 2,1 mil. euro, in crestere cu 24% fata de intervalul ianuarie-august 2007.
tinand cont de rezultatele financiare obtinute in primele opt luni din acest an, reprezentantii companiei Farmec estimeaza ca vor obtine pana la finele anului 2008 o cifra de afaceri de 24 mil. euro, in crestere cu aproximativ 12% fata anul 2007. Anul trecut, vanzarile totale ale firmei clujene au ajuns la valoarea de 21,5 mil. euro, iar profitul firmei clujene la 2,6 mil. euro.
"Evolutia pozitiva a cifrei de afaceri inregistrate de compania noastra in primele opt luni din acest an a fost determinata in mare masura de noile produse Farmec, produse pentru ingrijirea fetei si a corpului, Gerovital Plant Tratament pentru ingrijirea parului si articolele fotoprotectoare Gerovital Plant Sun'', a declarat pentru ZF Transilvania Mariana Sinitaru, marketing specialist Farmec.
Potrivit reprezentantilor firmei clujene, piata cosmeticelor din Romania este fragmentata, oferta impartindu-se intre reprezentantii marilor companii internationale si producatorii autohtoni. In perioada urmatoare de timp, oficialii Farmec cred ca dezvoltarea pietei locale de cosmetice va fi influentata in principal de diversificarea cerintelor clientilor.
"Consumatorii romanii trec in prezent printr-un proces de maturizare a preferintelor, aspect ce va conduce inevitabil la cresterea exigentelor si la o cerere sporita pentru produse cu beneficii suplimentare'', spune Mariana Sinitaru.
Compania Farmec a anuntat pentru acest an