Segmentul vehiculelor sport-utility a avansat în primele şapte luni din acest an cu aproape 20%, în timp ce piaţa autoturismelor a scăzut cu 1,8%. Liderul a rămas neschimbat. Devine din ce în ce mai clar că piaţa auto din Romånia se manifestă ca o oglindă temporală a celei vest-europene. În ultimii ani, tendinţele înregistrate în state precum Franţa, Germania sau Spania au început să se simtă tot mai pregnant şi la noi. Cu cåteva luni întårziere, fiecare
Segmentul vehiculelor sport-utility a avansat în primele şapte luni din acest an cu aproape 20%, în timp ce piaţa autoturismelor a scăzut cu 1,8%. Liderul a rămas neschimbat.
Devine din ce în ce mai clar că piaţa auto din Romånia se manifestă ca o oglindă temporală a celei vest-europene. În ultimii ani, tendinţele înregistrate în state precum Franţa, Germania sau Spania au început să se simtă tot mai pregnant şi la noi. Cu cåteva luni întårziere, fiecare trend pornit din Vest a ajuns, cu mici adaptări balcanice, şi la noi. În urmă cu patru-cinci ani, forţaţi de ambuteiajele tot mai dese, occidentalii au început să cumpere maşini de clasă A. La noi, acelaşi segment creşte acum peste 20%. Ei au început să aplice taxe stimulånd vånzările de vehicule cu motoare mai puţin poluante, noi am urmat aceeaşi direcţie. Pe cånd în Vest începea declinul SUV-urilor (Sport Utility Vehicle) de dimensiuni mari, în Romånia, Patrol, Land Cruiser sau X5 erau regi neîncoronaţi ai clasei. Ei bine, a venit şi la noi vremea schimbării.
SUV cu preţ de compactă
De vreo trei ani, liderul segmentului SUV este un vehicul de dimensiuni relativ mici, cu un preţ care rivalizează cu al multor modele din clasa C. Nu e de mirare că mulţi preferă să lase deoparte Golf-ul care costă, într-o echipare rezonabilă, circa 14.000 de euro, pentru un Tucson sau un SX4 cu preţuri similare. „Segmentul SUV-urilor compacte este unul foarte