Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, 31 de ani, spune într-un interviu acordat Ziarului Financiar că banii cheltuiţi în infrastructură nu şi-au atins ţinta pentru că a lipsit prioritizarea, dar că de acum concentrarea pe coridorul IV de autostrăzi Nădlac-Constanţa va da rezultate.
Nazare mai afirmă că sunt în curs rapoarte de audit ale cheltuielilor la Compania de Drumuri şi la celelalte companii de stat din subordinea sa şi că în funcţie de rezultatele acestora va lua măsuri. Până acum nu a schimbat nici un director.
De asemenea, ministrul afirmă că de acum încolo cheltuielile la proiectele de autostradă nu vor mai putea depăşi 10% din valoarea iniţială a contractelor, iar penalizările prevăzute în contract vor determina constructorii să finalizeze la timp lucrările la care s-au angajat.
Pentru coridorul IV, ţinta este ca până în decembrie 2013 să fie gata tronsoanele Nădlac-Sibiu şi Piteşti - Constanţa. Tronsonul Sibiu -Piteşti urmează să fie finanţat din bugetul 2014-2020 al UE, dar guvernul trebuie să facă studiul de fezabilitate până la începerea exerciţiului bugetar pentru a convinge Comisia.
Ministrul a mai spus, întrebat fiind cum de aceleaşi 4-5 companii câştigă contracte de infrastructură în ultimii ani, că are în vedere standardizarea politicii de achiziţii în colaborare cu Comisia Europeană.
Despre absorbţia fondurilor europene spune că deja este accelerată şi că ţinta de 1,2 miliarde de euro plăţi în 2012 va fi respectată, iar întârzierea de până acum se datorează faptului că autoritatea de management din cadrul ministerului a fost organizată abia în 2009.
Ministrul mai afirmă că era necesară refacerea căii ferate Bucureşti -Constanţa, deşi după o investiţie de 900 milioane de euro durata de călătorie nu s-a micşorat, ci dimpotrivă, dar nu a dat explicaţii clare de ce rezultatul investiţiei nu este o viteză mai