Reglementarile BNR de restrictionare a creditarii in valuta aduc unele mutatii inclusiv pe piata finantarilor de autoturisme: apar produse in lei, fara avans sau in conditiile unui Reglementarile BNR de restrictionare a creditarii in valuta aduc unele mutatii inclusiv pe piata finantarilor de autoturisme: apar produse in lei, fara avans sau in conditiile unui avans mai mic decat pana acum, cu un termen de rambursare mai mare si cu o dobanda care tinde sa se apropie de aceea practicata la imprumuturile in euro. In astfel de conditii, pentru persoanele fizice, creditul pare a fi o mai buna alegere decat leasingul. In schimb, pentru firme, care au posibilitatea sa-si deduca fiscal rata, leasingul continua sa fie mai avantajos. Si asta chiar daca leasingul a devenit mai scump. "In urma ultimelor modificari ale Codului Fiscal, acciza (care poate depasi chiar 20%) se aplica la pretul de achizitie al masinii, si nu la valoarea reziduala", subliniaza Cornel Coca Constantinescu, presedintele Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania. Un avantaj la leasing ramane acela ca taxele vamale se achita la valoarea reziduala, deci suma e mai mica, in vreme ce la credit se calculeaza la pretul de achizitie, atunci cand masina este introdusa in tara. Continuand comparatia, la leasing, TVA-ul este platit lunar, o data cu rata, pe cand la credit se achita integral, la achizitia masinii.
Se reduc avansul si dobanda
O prima miscare venita din partea bancilor priveste cuantumul avansului impus clientului interesat de creditul auto. Acesta fie a fost redus de la 25% la 15% (vezi schimbarea adusa de Volksbank Romania), fie a aparut varianta fara avans. Spre exemplu, Finansbank a venit, ieri, la Salonul International Auto, cu un pachet de creditare in lei, adresat persoanelor fizice, care include creditul pentru nevoi personale si cel auto. Primul se