Presa locală a devenit, în ultimul deceniu, o afacere profitabilă; cu un public fidel şi acces direct la advertiserii locali, grupurile locale de presă încep să atragă atenţia marilor clienţi de publicitate. Piaţa radio locală numără peste 90 de posturi care îşi dispută venituri din publicitate estimate, în 2008, la circa 40 de milioane de euro. Cele mai multe dintre staţiile independente luptă pentru advertising cot la cot cu reţelele trusturilor Lagardér&egr
Presa locală a devenit, în ultimul deceniu, o afacere profitabilă; cu un public fidel şi acces direct la advertiserii locali, grupurile locale de presă încep să atragă atenţia marilor clienţi de publicitate.
Piaţa radio locală numără peste 90 de posturi care îşi dispută venituri din publicitate estimate, în 2008, la circa 40 de milioane de euro. Cele mai multe dintre staţiile independente luptă pentru advertising cot la cot cu reţelele trusturilor Lagardérè, Intact, SBS Broadcasting, MediaPro sau Realitatea-Caţavencu.
Istoria posturilor locale a început în anii ’90 cu o staţie în oraşul reşedinţă de judeţ; ulterior, acestea s-au dezvoltat la nivel de reţea regională sau naţională. Există însă şi staţii care au avut succes urmând strategii diferite. Proprietarii Radio Hit din Iaşi au ales să îşi consolideze poziţia şi să fie profitabili în oraşul din care au pornit afacerea. „Nu am gândit postul pentru a ne dezvolta regional, ci pentru a construi un produs de calitate local“, spune Paul Iancu, directorul Hit Radio şi acţionar al Hit Media Investment, societate ce deţine licenţa postului. Adresat unui public cu vârste cuprinse între 20 şi 45 de ani, Radio Hit a avut anul trecut o cifră de afaceri de 200.000 de euro, cu 10% mai mult decât în 2006. Majoritatea veniturilor, circa 60% din total, provin de la clienţii de publicitate locali