Piata de publicitate din Europa Centrala si de Est a inregistrat o corectie severa in prima jumatate a anului, in conditiile in care companiile au decis sa-si reduca substantial investitiile in promovare. In tari precum Bulgaria, Polonia sau Ungaria cresterile industriei de publicitate inregistrate in anii trecuti sunt doar o amintire.
Piata de publicitate din Cehia face fata cel mai bine crizei economice. Primele 20 de companii cu cele mai mari bugete de publicitate au cheltuit 8,33 mld. coroane cehe (328 mil. euro) pentru promovarea produselor si serviciilor, in crestere cu 9,4% fata de anul trecut, potrivit unui raport realizat de agentia TNS Media Intelligence, scrie Profit. cz. Cu toate acestea, piata a scazut cu 2,1%.
In cazul marilor corporatii de pe piata, situatia actuala este o oportunitate pentru a-si consolida brandurile, insa expertii in domeniu sunt de parere ca industria media nu-si va reveni prea curand.
Chiar daca clientii de top care au cumparat publicitate si-au majorat cheltuielile in acest scop, veniturile brute ale sectorului au scazut in prima jumatate a lui 2009 cu 2,19% fata de anul trecut, pana la 29,6 mld. coroane cehe (1,15 mld. euro).
Coca-Cola Cehia, inca pe val la investitiile in publicitate
Cel mai mare procent de crestere a volumului de investitii media din Cehia l-a inregistrat Coca-Cola Cehia, subsidiara locala a grupului american, care a cheltuit 285 de milioane de coroane cehe (11,1 milioane de euro) in primele sase luni ale lui 2009, comparativ cu 153 de milioane de coroane in aceeasi perioada a anului precedent.
"Anul acesta, toate campaniile noastre publicitare au fost corelate cu cele mai de succes practici din domeniu la nivel mondial. Acesta este si motivul pentru care am reusit sa modificam bugetele si sa alocam mai multi bani pentru promovare", a explicat Zuzana Svobodova, ma