Dacia detine cel mai mare centru de colectii CKD (seturi complete de piese si componente, din care pot fi asamblate autoturisme) din intreg grupul Renault, a declarat ieri Louis Schweitzer, presedintele grupului francez.
Dacia a investit peste 18 milioane de euro intr-un centru de export CKD cu o suprafata de 35.000 de metri patrati, care va fi ulterior extinsa la 60.000 de metri patrati.
"Acest centru va avea in final o capacitate care va fi de trei ori mai mare decat a centrului nostru principal din Franta", a mai spus Schweitzer. Astfel, chiar daca la nivelul productiei si vanzarilor Dacia este inca departe de actionarul sau majoritar, marca romaneasca a reusit totusi sa o depaseasca pe cea franceza macar din punctul de vedere al dimensiunii centrului de export pentru colectii de piese si componente.
Pentru comparatie, Dacia a produs in cei peste 35 de ani de existenta aproximativ 2,5 milioane de autovehicule, valoare comparabila cu cea pe care o realizeaza grupul Renault la nivelul unui singur an. Lucrurile se vor schimba insa in perioada urmatoare, potrivit lui Schweitzer, care a anuntat ca la nivelul anului 2010 vanzarile Logan vor ajunge la aproximativ un milion de unitati.
"Noul centru de export este locul unde vor fi reunite toate piesele fie fabricate la Pitesti, fie oferite de catre alti furnizori din Romania sau din alta parte si care vor alimenta fabricile din Moscova, Rusia, cele din Maroc, India, Iran sau Brazilia, unde se va produce modelul Logan", a explicat Schweitzer.
Centrul de export a fost si o afacere pentru producatorul local in conditiile in care, spun reprezentantii Dacia, preturile pe soseaua de centura din Bucuretti se situau la 40 de euro pe metru patrat, iar achizitia celor 22 de hectare din apropierea fabricii de la Pitesti s-a facut la 4 euro pe metru patrat. Numai achizitia terenului a costat 880.0