Un numar de 20 de nereguli care ar fi facute de constructorul Autostrazii Transilvania sunt semnalate intr-un document trimis marti presei si semnat de "un grup de muncitori", printre acestea fiind situatia angajarilor si calitatea lucrarilor, insa compania Bechtel respinge acuzatiile, informeaza Mediafax.
Documentul semnat de "un grup de muncitori" este intitulat " Ghidul Bechtel & Enka pentru constructia in anul 2009 a 42 de km de autostrada de pe Tronsonul 2B " si prezinta "zece porunci negative" si "zece porunci pozitive" "impuse" de Bechtel.
"Muncitorii" semnaleaza nereguli legate de situatia angajarilor, de calitatea lucrarilor de pe autostrada, conform acestora, multe dintre standardele de calitate fiind incalcate.
In document, se mentioneaza ca, la kilometrul 28, asfaltul este turnat fara curatarea terasamentului de noroi, iar turnarea materialului se face indiferent de conditiile meteorologice, lucru ce scade mult durata de viata a drumului.
In cele "zece porunci pozitive", se sesizeaza ca firma face concedieri doar din randul muncitorilor romani, in timp ce numarul angajatilor turci creste.
Cele"zece porunci negative" sunt urmatoarele:
- "activitatile de turnare a asfaltului nu necesita curatarea suprafetei de contact, aplicarea in exces a emulsiei acopera urmele de noroi la km 28",
- "turnarea asfaltului nu depinde de conditiile meteorologice. La 1 iunie 2009, la Ecuator era soare, nu ploua ca la km 21",
- "lucrarile de drenaj nu trebuie sa fie perfecte. Apa le va afecta cu siguranta pe cele de la km 35, asa ca nu se va mai observa ca SEDA-N a lucrat prost",
- "reprezentantii consultantului nu stau zi si noapte pe santier. Se pot gasi momente favorabile in care sa se faca lucrarile «delicate»".
- "subcontractorii romanii nu trebuie platiti la timp.