Senatorul PD-L Ivan Cismaru a ridicat în Senat problema privatizării IAR Ghimbav, provocând însă câteva confuzii, prin anunţarea faptului că termenul de privatizare al companiei ar fi pe 3 noiembrie 2008. La acea dată însă nu este termen pentru vreo privatizare, ci pentru înscrierea ofertelor la o licitaţie organizată de Ministerul de Interne pentru achiziţia de elicoptere.
Potrivit unui comunicat al societăţii IAR Ghimbav, compania, „ca producător autohton de elicoptere, este exclusă, practic, din start de la obţinerea acestei comenzi importante, deoarece societatea braşoveană nu are în programul său de fabricaţie elicoptere multifuncţionale uşoare, bi-motor şi nici elicoptere grele. De asemenea, procesul de privatizare nu este încheiat, necunoscându-se viitorul acţionar majoritar al societăţii, iar până la încheierea contractului de privatizare, IAR nu poate beneficia de programul de investiţii avut în vedere de viitorul acţionar majoritar.”
Cismaru se întâlnise săptămâna trecută, împreună cu alţi parlamentari şi candidaţi ai PD-L, cu sindicaliştii de pe platforma din Ghimbav, aceştia solicitând aleşilor să facă intervenţii pentru amânarea termenului de depunere a ofertelor pentru participarea la licitaţia organizată de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative până după privatizarea societăţii braşovene. Sindicaliştii au explicat care este starea societăţii IAR Ghimbav, dar şi a Întreprinderii de Construcţii Aeronautice (ICA) Ghimbav, companie care trebuia scoasă în acest an la privatizare de către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, aceasta din urmă înregistrând anumite probleme luna trecută legate de imposibilitatea achitării salariilor.
Reprezentanţii societăţii braşovene susţin că senatorul a înţeles greşit că produsele IAR Ghimbav sunt prea scumpe pentru Ministerul Apărării din România, mai ales că „toate elicopter