Drumul din Craiova către Rânca şi chiar până la Sebeş, dincolo de munţi, va fi în întregime reînnoit până anul viitor. Încă din 2010 ar putea fi însă finalizată asfaltarea celei mai înalte şosele din România.
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova urmează să scoată la licitaţie luna aceasta lucrările de modernizare a şoselei DN 55 Craiova - Bechet, evaluate la circa 20 de milioane de euro. Pentru această lucrare s-a întocmit studiul de fezabilitate, fiind asigurată şi finanţarea, prin Banca Europeană de Investiţii, astfel că lucrările ar putea debuta din această toamnă sau cel mai târziu din primăvară.
O altă lucrare care va fi licitată în această toamnă vizează refacerea covorului asfaltic pe noul DN 6 B, care pleacă din Craiova şi trece prin Melineşti, făcând legătura cu Târgu Cărbuneşti prin Hurezani. „Anul trecut am mai asfaltat circa 10 km din acest drum, iar anul acesta ne propunem să finalizăm tot sectorul din judeţul Dolj al acestei şosele. Valoarea lucrării de refacere a covorului asfaltic de la Craiova şi până la limita cu judeţul Gorj depăşeşte două milioane de euro, sumă care va fi suportată din bugetul de stat“, a precizat Ştefan Stoica, directorul DRDP Craiova.
Refacerea carosabilului prin aşezarea unui nou strat de asfalt continuă şi pe sectorul din Gorj al acestui drum. Este vorba de circa 17 km de şosea, până la Hurezani, pentru care lucrările sunt evaluate la circa un milion de euro. După finalizarea acestui drum, şoferii care doresc să ajungă la Rânca dinspre Craiova vor avea posibilitatea să vină în staţiune pe o şosea proaspăt asfaltată şi cu marcajele refăcute.
„Poteca dracului“, asfaltată în acest an
Puţini ştiu că şoseaua cea mai înaltă din România nu este Transfăgărăşanul (DN 7 C), care ajunge la doar 2.000 de metri, ci Transalpina (DN 67 C), care, urcând din Novaci (500 m), trec