Raspunsul scurt este si da si nu. Adica, exista suficiente date de noutate, izvorate din Legea Educatiei Nationale (LEN), dar si multe restante si ramaneri in urma, desi erau prevazute si permise de aceeasi LEN.
Timpul scurs de la intrarea in vigoare a LEN, (sapte luni), nu este prea mare, dar exista asteptari uriase in sistem si in randul beneficiarilor, elevi, studenti, parinti, mediul de afaceri. Iar de calitatea sistemelor de educatie si formare profesionala depinde productivitatea si atractivitatea economiei nationale.
Ministrul Funeriu are cel putin trei mari calitati: nu este prizonierul grupurilor de interese din tara (n-a papat bani cu Andronescu, Marga, Adomnitei sau alti rectori ori baroni din invatamantul de stat sau privat), stie cum decurg lucrurile in tari performante, ca pe acolo si-a petrecut timpul in ultimii 20 de ani, (Franta, Germania, Anglia, Japonia), este incapatanat si nu se uita unde da cu sabia. In plus, a fost adjunctul lui Mircea Miclea in Comisia Prezidentiala care a elaborat strategia si primele documente ce stau la baza LEN.
Primul luat in colimator a fost, pe buna dreptate, invatamantul superior. Aici s-au elaborat si pus la punct cele mai multe acte normative din legislatia secundara. Din componenta CNATDCU (Consiliul National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare), a CNCS (Consiliul National al Cercetarii Stiintifice) si altele asemanatoare, rezulta ca figuri noi si-au facut aparitia in organisme de conducere, unii care traiesc si muncesc in strainatate, in universitati celebre. Aceasta a fost prima mare bresa in clanurile de interese si afaceri care au condus la aparitia fabricilor de diplome. Au fost elaborate:Standardelor minimale necesare și obligatorii pentru conferirea titlurilor didactice din învățământul superior, a gradelor profesionale de cercetare-dezvoltare și a atestatul