Termenul a fost creat de către mass media pentru a rezuma întreaga viziune plină de speranţă a preşedintelui Barack Obama. Ieri, a fost calificat drept cel mai influent termen TV al anului 2009.
„ObamaVision” a fost pentru prima oară auzit în decursul campaniei electorale prezidenţiale a preşedintelui american. Termenul a depăşit expresia „financial meltdown” în cea de a şasea listă anuală de „telecuvinte” importante, realizată de grupul Global Language Monitor.
„Michael Jackson”, a cărui moarte, în iunie anul acesta, a declanşat o serie de acoperiri mass media non stop, este clasat pe locul trei.
Pe locul patru este „Susan Boyle”, cântăreaţa britanică devenită faimoasă peste noapte după apariţia sa în cadrul emisiunii de talente „Britain’s got Talent”.
Căutătorii de modă
Cei de la Global Language Monitor folosesc un algoritm de căutare prin media electronică şi a internetului în general pentru a descoperi tipare în folosirea anumitor cuvinte şi influenţa acestora în societate.
Topul „telecuvintelor” este mereu programat să coincidă cu startul grilei TV de toamna, spre sfârşitul lunii septembrie.
De asemenea, în lista din 2009 a fost recunoscut pentru prima oară un website, Hulu.com, clasat pe locul cinci. Hulu.com este rezultatul unei colaborări dintre studiourile NBC Universal, Fox Entarteinment Group şi ABC Inc. El a fost lansat în 2008 şi difuzează, fără cost, emisiuni TV prin internet.
Top 10 „telecuvinte ” ale anului 2009
1.ObamaVision
2.Financial Meltdown
3.Michael Jackson
4.Susan Boyle
5.Hulu.com
6.Vampires
7.Dar Dour(emisiunea parodie iraqiană)
8.Wizards
9.„And that’s the way it is” (formularea de încheiere a renumitului Walter Cronkite)
10.Jiggle