* Guvernul ar trebui să mărească accizele la maximul european, potrivit lui Cristian Pârvan
Scumpirile preţurilor carburanţilor de la finalul săptămânii trecute, la doar cinci săptămâni de la majorările în domeniu care au avut loc în ianuarie, se vor resimiţi, asemeni tuturor celorlalte creşteri de tarife din sectorul utilităţilor, în buzunarele noastre.
Transportatorii, oamenii de afaceri, producătorii din industria alimentară, chiar şi benzinarii particulari ne-au spus, la unison, că sunt loviţi de creşterile preţurilor operate zilele trecute de toţi marii jucători din piaţă la benzină şi motorină. Aceştia ne-au precizat, însă, că marjele mici de profit, care oricum se află în scădere, nu le permit să suporte majorările de tarife, urmând ca ele să se regăsească în preţurile finale ale produselor şi serviciilor prestate.
Creşterea preţurilor carburanţilor va conduce la creşterea inflaţiei, ne-a spus Cristian Pârvan, secretarul general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR): "Este evident că majorarea preţurilor la benzină şi motorină, ca şi creşterile la utilităţi, unde există monopol şi unde oamenii nu au niciun control, vor duce la creşterea inflaţiei. Simultaneitatea acestor creşteri nu poate fi suportată de producători, care lucrează cu marje de profit de 3-4%".
În opinia lui Cristian Pârvan, producătorii din industrie au două variante: să crească preţurile sau să dea faliment.
Domnia sa este de părere că "ar trebui impozitate profiturile obţinute din creşterile de preţ valorificate din poziţia de monopol". O altă soluţie ar fi ca statul să susţină înfiinţarea a încă două lanţuri de benzinării: "În condiţiile în care preţurile carburanţilor cresc într-un aşa ritm, Guvernul ar trebui să mărească accizele la maximul european".
* Ion Tache: "Noi suntem în pielea cumpărătorilor"
Benzinarii particulari se plâ