În 2012, Facebook şi-a păstrat poziţia „dictatorială“ pe internet, Twitter a fost locul unde s-au discutat cele mai importante evenimente ale anului, iar Pinterest a fost campionul creşterilor.
Pe data de 11 decembrie 2012 lumea s-a oprit. Nu a venit Apocalipsa mai devreme, deşi pentru unii aşa părea. Se striga disperat pe Twitter, se făceau apeluri la calm, unii ironizau momentul. 50 de minute a ţinut Apocalipsa. A durut. S-a suferit. S-a privit în jur, cu o privire lipsită de sens, pentru că nimeni nu ştia ce să facă. Căzuse Facebook.
Atât de importante au ajuns reţelele sociale în momentul de faţă, încât noi, ca jurnalişti, ne simţim nevoiţi să dăm ştire cu astfel de probleme chiar dacă severele sunt căzute doar cinci minute. Twitter-ul s-a umplut de mesaje ale oamenilor care anunţau disperaţi, unul după celălalt, că a căzut
Facebook. De asemenea, mulţi au spus că şi-au restartat calculatorul crezând că a căzut internetul. Lucrurile sunt clare: nu ai Facebook, ai impresia că nu ai internet, atât de importante au ajuns reţelele sociale în lume.
Un miliard
Am ajuns un miliard de utilizatori activi de Facebook pe lună, o limită care părea ireală pentru o reţea socială relativ tânără. Acum trei-patru ani, românii foloseau intensiv hi5, iar Facebook părea prea serios pentru ei. Cu toate acestea, acum lumea „Like“-ului şi a „Share“-ului a devenit parte a zilei noastre. 14 septembrie 2012 va intra în istoria contemporană ca ziua miliardului Facebook.
Deşi a avut un an agitat, reţeaua începe să-şi revină: listarea companiei la bursă a fost complet nereuşită la început, preţul iniţial al acţiunilor fiind mai mare decât ceea ce doreau şi primeau investitorii, iar primele rezultate se văd abia acum, la finalul anului. Astfel, în noiembrie, Mark Zuckerberg şi echipa au făcut 3,5 miliarde de dolari în plus, cu ajutorul noii aplicaţii pe mobi