O nestirbita bucurie ramane intalnirea cu euforiile ilustrate in lana ale Celei Neamtu, pentru ca tapiseriile ei transmit acel binecuvantat fior al inaltarii catre spatiile deschise ale artei, in care incarcatura poetica si mitica a fiecarei imagini ne le
Bogate Si expresive in reprezentare, diverse si vitale in expresie plastica, lucrarile prezentate in expozitiile ei ne intampina intotdeauna cu "o puzderie de senzatii tari, prefacatoare, asezand obiectul propriu-zis in navodul legaturilor universale" - asa cum scria candva George Calinescu. Intuim in compozitiile artistei concretetea unor aspiratii inalte, traduse in unitatea si eleganta formelor, in selectia parcimonioasa si aristocratica a culorilor, in perfectionismul mestesugului.
Tulburator de melodioase, de o "sonoritate" ce lasa ochiului libertatea de-a se inchide, indemnand mana sa le mangaie, tapiseriile ei sunt rezultatul permanentei dialogului elevat dintre traditie si modernitate, cutezanta de-a alia bogatului tezaur mitic reflectia constructivismului sever controlat.
Organizate adeseori in cicluri tematice (Altare, Pasari, Ferestre, Arheologie) compozitiile monumentale sunt deschideri ale prezentului spre trecut, rememorari afective ale unor timpuri revolute, Cela Neamtu ramanand o cerebrala romantica care stie sa combine simtul ascutit al observatiei prezente cu inteligenta privirii in urma, selectand pentru compozitiile ei expresia plastica ideala.
Un ciclu de tapiserii (aflate partial in lucru) este cel consacrat unui spatiu monastic si cultural nou, cu o puternica prezenta internationala. Este vorba despre Asezamantul Romanesc din Ierihon (Israel), construit in ultimii ani (2000-2008), sub inaltele auspicii ale Patriarhiei Ortodoxe Romane, in "orasul palmierilor", situat la doar 30 km de Ierusalim: un spatiu arhitectural generos si ospitalier, in care sunt ri