Serviciile digitale de media ale BBC au produs venituri de 228 de milioane de euro pe parcursul anului trecut, crescand de la 193,2 milioane euro, cat s-a obtinut in 2006, conform Guardian, iar audienta saptamanala a atins o cifra de 33,2 milioane de utilizatori activi in intreaga lume.
Serviciile de new media ale BBC, precum si tehnologia imbunatatita de care se bucura concernul, au crescut comisioanele obtinute din partea furnizorilor externi, de la 30 la 31% in acest an, pana la suma de 28 de milioane de euro.
FM&T cuprinde serviciul TV digital interactiv numit BBCi, site-ul Web al postului BBC, servicii mobile, arhiva BBC deschisa utilizatorilor (BBC Open Archive), insa cel mai important serviciu care apartine trustului media este iPlayer, care este considerat serviciul digital suprem al corporatiei.
Serviciul TV digital s-a lansat oficial in anul 2007, de Craciun, iar pana la sfarsitul lunii martie a anului curent a strans saptamanal 1,1 milioane de utilizatori.
Sir Michael Lyons, directorul trustului BBC, a numit serviciul iPlayer “un eveniment de marca” in istoria concernului media, in raportul de anul trecut, spunand ca popularitatea sa reprezinta o “ilustrare semnificativa a apetitului pe care il are publicul cand vine vorba servicii la cerere”.
Proiect concluzionat la sfarsitul lui mai, analizarea site-ului bbc.co.uk a descoperit faptul ca instrumentul digital a facut fata cu brio cerintelor publicului, atat din punct de vedere calitativ, cat si al impactului pe care l-a avut asupra audientei.
De asemenea, bbc.co.uk a obtinut si un profit considerabil, dovedindu-se un bun sustinator al comunitatii din Marea Britanie.
BBC.co.uk a afisat cresteri lente in audienta comparativ cu anii trecuti, sporind in Marea Britanie cu 16,2% la 17,2 milioane de utilizatori unici saptamanal si 33,2 milioane la nivel international. @N_