Asociaţia IAA România spune, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că Ordonanţa de Urgenţă de modificare a Legii audiovizualului "este de natură să afecteze în mod negativ funcţionarea normală şi competitivă a industriei de marketing, media şi comunicare", cerând Guvernului consultări pe acest document.
În comunicat, International Advertising Association (IAA) spune că este cea mai cuprinzătoare şi mai reprezentativă asociaţie profesională din industria de marketing, media şi comunicare din România, reprezentând interesele a peste 120 de companii, clienţi de publicitate, agenţii şi mass-media.
În acest context, IAA îşi exprimă poziţia cu privire la "proiectul de OUG pentru modificarea şi completarea Legii Audiovizualului nr. 504/2002".
"Analizând proiectul de OUG publicat în presa electronică, se impune o primă constatare: conţinutul acestui document este de natură să afecteze în mod negativ funcţionarea normală şi competitivă a industriei de marketing, media şi comunicare. Prin urmare, date fiind reprezentativitatea şi obiectivele sale, Asociaţia IAA România solicită tuturor părţilor implicate (autorităţi guvernamentale, asociaţii profesionale, societăţi comerciale) să dea dovadă de reţinere în formularea şi adoptarea de poziţii şi/sau decizii care pot amplifica diferenţele de opinii existente şi accentua starea conflictuală apărută odată cu iniţierea acestei ordonanţe", se spune în comunicatul IAA.
Asociaţia solicită "tuturor părţilor implicate să îşi aloce suficient timp pentru a se întâlni şi a discuta aspectele contradictorii şi să facă efortul de a căuta şi identifica soluţii convenabile şi acceptabile de către toţi cei implicaţi".
În ceea ce priveşte IAA, asociaţia consideră că "se impune respectarea următoarelor principii, valabile pentru orice modificare legislativă": trebuie să aibă loc cu respectarea principiului transparenţe