Primul magazin The Body Shop s-a deschis pe 27 martie 1976, in 22 Kensington Gardens, Brighton. De atunci si pana azi, in cei 31 de ani de existenta, brandul The Body Shop numara in peste 1.980 de magazine in toata lumea, in 50 de piete diferite, adresandu-se unui numar impresionant de peste 77 milioane de consumatori. Si toate acestea multumita ideii geniale a fondatoarei sale, Anita Roddick.
Anita Roddick s-a nascut pe 23 octombrie 1942 in provincia Sussex din Marea Britanie, intr-o familie de emigranti italieni, care detinea o cafenea in micul oras Littlehampton. Dupa terminarea studiilor s-a angajat ca profesoara la Bath College of Higher Education, lucrand apoi pentru Natiunile Unite. In numeroasele calatorii din acea perioada Anita l-a cunoscut pe Gordon Roddick, care avea sa-i devina sot in 1970. Cuplul a inceput propriile afaceri, deschizand un restaurant si un hotel in Marea Britanie.
Afacerea The Body Shop, o companie de productie si distributie de cosmetice, a avut ca obiectiv generarea unui venit propriu pentru Anita si cele doua fiice ale sale, in perioada in care sotul, Gordon, era plecat in America. Anita a pornit afacerea fara experienta in domeniu, realizand in scurt timp ca antreprenoriatul inseamna de fapt creativitate si o continua lupta pentru supravietuire.
“Conducerea primului magazin The Body Shop m-a invatat ca afacerea nu este doar stiinta financiara, totul se rezuma la comert, la faptul de a achizitiona si a vinde. Este vorba despre crearea unui produs sau serviciu atat de reusit incat oamenii sa fie dispusi sa dea bani pe el”, sustine Anita intr-o declaratie aparuta pe site-ul companiei www.thebodyshop.com.
Totusi, The Body Shop nu a fost inspirat doar de necesitatea financiara a doamnei Roddick. Anii de calatorie intensa in folosul Natiunilor Unite au insemnat o vasta cunoastere a diversi oameni din diferite conti