Setea romanilor pentru SUV-uri s-a mai domolit, iar stagnarea a inlocuit cresterea de anii trecuti. Supermini-urile merg cel mai bine dintre toate segmentele, pe o piata unde cel mai vandut model a inregistrat o scadere de peste 30%, iar alte masini de volum scad si ele in premiera. Anul trecut, romanii s-au indreptat tot mai mult spre masinile pe benzina, pe o piata totala care a scazut dupa aproape un deceniu de cresteri.
Informatia pe scurt:
- Vanzarile de SUV-uri au stagnat anul trecut, dupa multi ani cu cresteri masive
- Doua SUV-uri Volkswagen au terminat pe podium, masinile de teren ale Hyundai scad cu peste 50%
- Clasa supermini a crescut cel mai mult, liderul vanzarilor e un model Hyundai produs in India
- Clio a ramas cel mai vandut model de import, in ciuda scaderii de 30%
- Logan sedan a fost cea mai vanduta masina anul trecut in tara, chiar daca a scazut cu 33%
- Kia Cee'd si-a sporit vanzarile cu 5.000 de unitati, Skoda Octavia si Ford Focus au avansat si ele
- Masinile pe benzina au castigat sase puncte procentuale in lupta cu diesel-ul
Setea pentru SUV-uri s-a mai potolit, masinile mici sunt pe val
Vanzarile de SUV-uri noi au crescut puternic in ultimii ani, spre exemplu in 2007 au avansat cu 71%, la peste 18.000 de masini. Anul trecut, lucrurile s-au schimbat iar vanzarile de SUV-uri au avansat cu numai 0,3%. Liderul a fost Volkswagen Tiguan, lansat la inceputul lui 2008, cu vanzari de aproape 1.800 de masini. Modelul Touareg al aceleiasi marci s-a clasat pe trei. SUV-urile Hyundai, care alta data dominau piata puternic, au scazut mult, cu 50% (Tucson) si 58% (Santa Fe), dar ambele modele au terminat cu peste 1.000 de unitati vandute. Si Mitsubishi Outlander si Toyota RAV4 au trecut acest prag, iar modelul X5 al BMW si-a sporit vanzarile cu 8%, spre circa 900. Vanzarile SUV-ului Q7 al Audi au