Agentia Romana pentru Investitii Straine (ARIS), organismul guvernamental care prin consultanta oferita investitorilor straini creeaza anual mii de locuri de munca pe plan local, se afla in plina criza de personal.
Paradoxul in care se regaseste ARIS este datorat in primul rand planului de salarizare deficitar, dar si ofertelor primite de angajatii ARIS din partea companiilor pe care le-au consiliat in cadrul proiectului de investitii.
"Este foarte greu sa gasim functionari publici cu experienta care sa vina pentru un post de consilier si care sa fie si calificati. Chiar daca reusim sa angajam cativa oameni, ei vor pleca intr-un interval de pana la doi ani", spune Monica Barbuletiu, vicepresedinte al ARIS.
Structura organizationala a agentiei este formata din 26 de angajati incadrati cu statutul de functionari publici, in timp ce necesarul, in functie de proiectele la care colaboreaza, este de aproximativ 45 de oameni.
"Noi ne-am multumi si cu 40 de oameni. Este un domeniu dificil, iar acesti consilieri trebuie sa aiba o pregatire economica, sa acumuleze experienta, dar sa nu plece cand sunt ofertati din mediul privat", a spus Barbuletiu.
Consilierii din cadrul ARIS sunt cei care pregatesc primul contact al oficialitatilor romane cu viitorii investitori prin prezentari si analize ale mediului de afaceri local, date statistice despre investitiile straine directe, principalele bazine de recrutare si centre universitare, proiecte de infrastructura sau elemente de legislatie.
Un criteriu important pentru angajare in cadrul ARIS, indiferent de departamentul pentru care va lucra sau de volumul pregatirii economice, candidatii trebuie sa cunoasca cel putin doua limbi straine.
"Cei care lucreaza la departamentul de promovare sunt absolventi de limbi straine. Avem chiar si oameni care au lucrat in strainatate, doctoranzi. Totusi,