>> La mai bine de un an de la începerea lucrărilor, primele tronsoane din podul de la Basarab prind contur. Disputele pe tema pasajului Basarab au durat aproape două mandate de primar general. >> La mai bine de un an de la începerea lucrărilor, primele tronsoane din podul de la Basarab prind contur.
Disputele pe tema pasajului Basarab au durat aproape două mandate de primar general. Scandalurile politice din perioada în care edil-şef era Traian Băsescu au blocat proiectul mai bine de doi ani.
După ce mandatul de primar a fost continuat de Adriean Videanu, proiectul a fost reluat, însă problema exproprierilor a pus alte beţe în roate pasajului care a generat atât scandaluri, cât şi procese care au durat ani de zile.
Pasajul de la Basarab a prins contur în zona hipermarchetului Orhideea. Tablierul podului a fost deja turnat pe o porţiune de 100 de metri, urmând ca din această primăvară să se lucreze pe mai multe fronturi. Podul peste Dâmboviţa, din zona Grozăveşti, a fost şi el lărgit cu 22 de metri pentru a face loc pe mijloc noului pasaj.
Exproprierile au întârziat startul
Construcţia podului a pus mari probleme responsabililor de la primărie. Kilometri întregi de reţele de apă, canal, gaze şi electricitate au fost mutaţi pentru a face loc picioarelor de pod. "S-a început cu coordonarea utilităţilor.
S-au făcut multe devieri şi s-a evitat ca locuitorii din zonă să fie afectaţi de lucrări", a declarat directorul Direcţiei Infrastructură din Primăria Capitalei, Gheorghe Udrişte. O altă problemă a fost legată de exproprieri. Constructorii spun că unii proprietari din zona podului au refuzat ofertele municipalităţii. Aşa că s-a trecut la rezolvarea problemelor în instanţă. "Până la pronunţările definitive s-a lucrat pe tronsoanele în care terenul era liber", mai spune Udrişte.
Se caută încă 1.000 de