Forma revizuită a planului de administrare a CFR SA, prezentat de managementul privat la începutul lunii aprilie şi respins luni de AGA, era "o compilaţie între planul iniţial şi planul de management", susţin reprezentanţii Ministerului Transporturilor condus de Relu Fenechiu, care au transmis miercuri seara o notă în care explică motivul respingerii documentului, care atrage demiterea directorului general şi la dizolvarea consiliului de administraţiei.
"Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) a CNCF CFR SA a solicitat Consiliului de Administraţie să prezinte în data de 8 aprilie 2013 forma revizuită a planului de administrare, întrucât forma iniţială nu prevedea obiective cuantificate privind rezultatele prognozate pentru atingerea obiectivelor şi criteriilor de performanţă, principiile de bună practică stipulate în ghidul de guvernanţă corporatistă realizat de Banca Mondială şi Ministerul Transporturilor, dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru sporirea gradului de siguranţă, dezvoltarea strategiei pentru obţinerea viitoarelor finanţări POS T, şi nu în ultimul rând, corelarea planului cu angajamentele asumate de Guvernul României, Ministerului Transporturilor şi ale CNCF CFR SA în cadrul acordurilor cu instituţiile financiare internaţionale", au explicat reprezentanţii MT.
Descarcă nota Ministerului Transporturilor
MT: "Măsurile erau exhaustive şi generale"
Totodată, Ministerul susţine că planul prezentat nu avea un caracter de anticipare şi de rezolvare a cerinţelor operatorilor de transport, iar analizele referitoare la dinamica generatorilor de cerere pentru transportul de marfă şi de călători au fost apreciate drept "un capitol inabordabil".
Mai mult, Ministerul a apreciat măsurile propuse de CA pentru dezvoltarea infrastructurii drept exhaustive (care tratează un subiect, epuizându-l în întregime n.r.), dar şi generale (