Cea mai cunoscuta comunitate online din lume se extinde intr-un ritm sustinut. MySpace se dezvolta organic, se extinde geografic, incheie parteneriate cu alte companii de acelasi calibru si le cumpara pe cele mai mici, dar care au tehnologii interesante. Veniturile din publicitate cresc progresiv, iar magnatul Murdoch este multumit de investitia in acest proiect.
Reversul medaiiei consta in faptul ca utilizatorii incep sa se planga tocmai de "corporatizarea" companiei, care si-ar fi pierdut nonconformismul.
Chris DeWolfe, fondatorul si directorul executiv al MySpace, acuza Google ca vrea sa "preia controlul asupra intregii lumi". Insa, cu 180 de milioane de utilizatori pe glob si detinator al pozitiei de cel mai vizitat site din SUA – depasind atat Google, cat si Yahoo – MySpace este un concurent de temut in cursa pentru cucerirea lumii online.
In anul 2005, cand compania NewsCorp a cumparat MySpace pentru 580 de milioane de dolari, multi credeau ca miliardarul Rupert Murdoch a incheiat o afacere neprofitabila. In februarie anul acesta, Murdoch a declarat ca MySpace incaseaza lunar venituri de aproximativ 25 de milioane de dolari, doar din publicitate, cu o rata de crestere de 30% pe trimestru.
"Publicitatea online se afla intr-o crestere spectaculoasa peste tot in lume, dincolo de asteptarile oricaruia dintre noi. MySpace este site-ul numarul unu la afisari in SUA, iar noi avem reclame pe fiecare pagina – este, deci, o afacere grozava", a declarat fondatorul MySpace, Chris DeWolf.
Site-ul foloseste publicitatea de tip banner care, printr-un click, il trimite pe utilizator spre profilul MySpace al brandului respectiv. "Ideea este sa construiesti o comunitate in jurul unui brand, pentru ca utilizatorii sa interactioneze cu brandul exact asa cum ar face-o cu un prieten. Angajamentul devine mult mai solid daca brandul intra in viat