Doua sunt coordonatele esentiale care trebuie urmarite in perioadele de schimbare pe care le traverseaza o companie: dezvoltarea competentelor manageriale si o mare atentie acordata managementului schimbarii.
Procesul de reorganizare pe care il traverseaza Distrigaz Sud, cel mai important distribuitor de gaze de pe piata locala, in urma preluarii de catre grupul francez Gaz de France in 2005, nu este usor, spune directorul de resurse umane al Distrigaz Sud, Serban Cristea, omul caruia managementul i-a increditat sarcina de a reorganiza din punct de vedere al resurselor umane compania.
"Restructurarile nu sunt privite de obicei cu simpatie, dar consider ca sunt sansa de a construi o lume noua, pe baze sanatoase. Perioadele de restructurare solicita la maximum abilitatile managerului de a decide, de a-si asuma, de a comunica si de a actiona decisiv. Este o chestiune de valoare adaugata. De vreme ce am ales sa fiu in Distrigaz in aceasta perioada de schimbare, ma straduiesc sa fac in asa fel incat sa aduc valoare adaugata mare in companie", spune Serban Cristea.
Pana la preluare de catre grupul francez, Distrigaz Sud a fost o companie de stat, aflata intr-o pozitie de monopol si acest lucru a generat o anumita cultura organizationala. "Trecem prin niste schimbari profunde, mai ales in ceea ce priveste necesitatea de a ne orienta catre nevoile clientului, de a creste competitivitatea si performanta individuala a angajatilor, de a-i recompensa in consecinta si de a face un management cat mai bun al resurselor. Pana in urma cu cativa ani aceste lucruri nu existau", afirma Cristea.
Pe de alta parte, reusita unui proces de reorganizare este data de claritatea obiectivelor, de comunicarea lor tuturor actorilor implicati in procesul decizional, de implementarea consistenta a planurilor de actiune si, nu in ultimul rand, de onestitatea manage