Două structuri cu formă de far la intrare şi un culoar larg, cu linii curbe în nuanţe de alb, amintesc la intrarea în mallul Maritimo faptul că acest centru comercial se află în Constanţa, la malul mării. Doi mari rivali din piaţa de îmbrăcăminte - C&A şi H&M - au ocupat deja spaţii faţă în faţă la una dintre intrări, dar doar C&A avea spaţiul deja deschis, în timp ce suedezii de la H&M au un banner care anunţă inaugurarea pentru 25 noiembrie.
Angajaţii unui magazin cu articole pentru înfrumuseţare făceau poze în timp ce un preot ţinea o slujbă de sfinţire a unei cafenele pentru vânzări bune.
Acestea sunt primele lucruri care îţi săreau în ochi ieri, vizitând cel mai mare centru comercial din Constanţa, a cărui deschidere este programată pentru astăzi, la circa un an şi jumătate de când austriecii de la Immofinanz au plătit 1 euro pentru 85% din firma dezvoltatoare, controlată la acea vreme de compania maghiară TriGranit.
"TriGranit nu mai avea bani pentru continuarea investiţiei în proiect şi am cumpărat participaţia pentru 1 euro. Investiţia totală a depăşit uşor 100 de milioane de euro, incluzând sumele alocate de către Auchan, care şi-a cumpărat spaţiul", spune acum pentru ZF Eduard Zehetner, CEO al grupului Immofinanz, care prin această tranzacţie a făcut una dintre cele mai bune afaceri ale austriecilor pe piaţa locală.
De unde s-a pornit?
Austriecii au în România patru centre comerciale, Maritimo fiind cel de-al cincilea, printre acestea numărându-se şi proiectul Polus Center din Cluj, cumpărat de la TriGranit pentru 210 mil. euro. Şi proiectul din Constanţa ar fi trebuit să se numească tot Polus, iar conform înţelegerii iniţiale, Immofinanz ar fi trebuit să cumpere proiectul la momentul finalizării pentru circa 180 mil. euro.
Planurile au fost schimbate de criză radical, astfel că austriecii au ajuns să deţină proiectul inte