Pe fondul succesului hibridelor de clasa mica Camry si Prius si a dezvoltarii pietei auto asiatice, Toyota se astepta la vanzari totale de 9,85 milioane de autoturisme, din care 2,27 milioane de unitati vandute pe piata interna japoneza, restul urmand sa apartina pietei internationale, in special India, China si Rusia.
Estimarile anuntate de compania japoneza depasesc vanzarile rivalului General Motors in 2007, apreciate la aproximativ 9,2 milioane de autoturisme. In primele noua luni, Toyota a vandut 7,05 milioane de autoturisme la nivel global, foarte aproape de vanzarile americanilor, de 7,06 milioane de unitati. Bilantul pentru 2007 a fi anuntat insa anul viitor, in ianuarie.
Producatorul american de autoturisme nu si-a facut cunoscute, pana la aceasta ora, obiectivele de vanzare pentru 2008. In 1978, americanii au obtinut un record in vanzari de 9,55 milioane de unitati.
Incetinirea ritmului de crestere a pietei auto in Statele Unite si Europa a determinat producatorii de autoturisme sa se concentreze asupra pietelor emergente ca India, China si Rusia.
Recent, Toyota a deschis o unitate de productie in St. Petersburg, estimand o majorare de 25% in vanzarile din acest teritoriu. In Asia, excluzand Japonia, oficialii Toyota prognozeaza o crestere de 20%, in comparatie cu piata americana, a carei evolutie se situeaza la doar 1%.
Pentru 2008, reprezentantii companiei japoneze au bugetat o productie globala de 9,95 milioane de unitati, o majorare de 5% fata de acest an. “La inceputul anului, ne intrebam daca piata mondiala auto va atinge 8 milioane de unitati, insa spre jumatatea anului se prefigurau 8,5 milioane. Acum este posibil ca piata sa depaseasca 9 milioane. Trebuie sa gasim o cale sa satisfacem aceasta cerere”, a declarat presedintele Toyota, Katsuaki Watanabe, in cadrul unei conferinte de presa din Nagoya, Japonia. @