Agentii de turism vand mai bine vacantele in noile complexuri turistice decat in statiunile montane traditionale.
Bulgarii au luat-o de la zero la inceputul anilor ’90 si sunt acum inaintea noastra in ceea ce priveste numarul de turisti.
Un om de afaceri brasovean vrea sa investeasca 10 milioane de euro la Fundata – o comuna de pe Pasul Rucar-Bran – pentru o noua statiune.
Privatizate haotic, vandute pe nimic unor clienti politici sau pur si simplu lasate in paragina, fostele perle ale turismului montan romanesc isi pierd incetul cu incetul clientii. In loc de Baile Herculane, Tusnad sau Sovata, turistii se indreapta spre noile statiuni ("resorturi turistice"), dezvoltate puternic in ultimii doi, trei ani. Valea Jiului, Bicazul sau Pasul Rucar-Bran sunt exemple de zone turistice pe care investitori privati au pariat multi bani. Ei au construit pensiuni si complexuri hoteliere, iar acestea s-au dovedit profitabile si atrag din ce in ce mai multi clienti. Investitiile in noile resorturi turistice de la noi, desi remarcabile, nu se ridica inca la nivelul celor din tara vecina, Bulgaria, care, datorita promovarii agresive, au devenit cunoscute in toata Europa.
Potrivit datelor detinute de Autoritatea Nationala pentru Turism, numarul romanilor care anul trecut au preferat sa-si petreaca timpul liber la munte a fost in crestere fata de 2005 cu 5,8%. In acelasi timp, cei care au mers in statiunile balneare montane au fost cu 6% mai putini, potrivit aceleiasi surse. O situatie care ia in calcul doar primul semestru al celor doi ani arata insa ca turismul montan romanesc nu este cautat in aceeasi masura si de straini. Astfel, numarul acestora este in scadere cu 10% in 2006 fata de 2005.
A facut acasa ce a vazut in Alpi
Ovidiu Garbacea, om de afaceri originar din Moeciu, judetul Brasov, a inteles ca se pot face bani din t