Sute, chiar mii de absolventi de gimnaziu au inregistrat si in acest an, la testele nationale, medii ce difera substantial de mediile de absolvire a scolii. Spre deosebire de examenul de bacalaureat, media testelor nationale este, de regula, mai mare decit media anilor de gimnaziu. Testele nationale indica faptul ca elevii in cauza sint sub nivelul notelor puse de profesori. Diferentele frapante pun din nou in discutie nevoia unui sistem unitar de evaluare a elevilor, pe durata studiilor, pentru a evita nedreptatile la admitere. Scoala din Tomesti are cei mai multi elevi cu medii mari in gimnaziu si mici la teste Regulamentele examenelor le permit profesorilor sa aiba in notarea elevilor o marja de eroare de 1,5 puncte. La un examen national de exemplu, atunci cind o teza contestata este recorectata, diferenta dintre nota primei si celei de a doua comisii nu trebuie sa depaseasca pragul de 1,5 puncte. In caz contrar, profesorii sint pasibili de sanctiune, considerindu-se ca evaluarea uneia dintre comisii nu a fost obiectiva. Comparind mediile absolventilor de gimnaziu la terminarea clasei a VIII-a cu cele obtinute la testele nationale se constata insa diferente care depasesc cu mult pragul de eroare acceptat, de 1,5 puncte. Aceasta situatie este intilnita atit la scolile din oras, cit mai ales la cele de la tara. Scoala cu cei mai multi elevi la care diferentele dintre cele doua medii sint mai mari de 1,5 puncte este cea din Tomesti. Aici, 61 de absolventi din totalul de aproape 90, adica un procent de 71%, se afla in situatia de a avea medii mai mici la testele nationale decit cele din timpul anilor de scoala. Un exemplu extrem este cel al elevului Gabriel C., care are o medie de gimnaziu de 8,94, iar la testele nationale de 5,81. In cazul acestuia, diferenta dintre cele doua medii este de 3,13 puncte. O alta eleva de la Tomesti, Andreea P. a fost notata in timpul s