Primul ministru a participat la deschiderea unui tronson al şoselei de centură din Cluj, care are o lungime de 8,1 kilometri şi a costat 6,4 milioane de euro. Din această sumă, aproximativ 1,8 milioane de euro au costat doar despăgubirile acordate celor expropriaţi.
"Măi oameni buni, daţi-vă un pic la o parte să văd dacă e gata centura", şi-a făcut loc Emil Boc prin mulţimea de ziarişti şi oficiali prezenţi la eveniment. Oficialii i-au prezentat lui Emil Boc avantajele noului traseu ocolitor al Clujului: este mai scurt cu 2,7 kilometri, deviază tot traficul greu din Cluj în afara oraşului, iar traficul va fi fluidizat, pentru că nu mai există semafoare, intersecţii, iar limita de viteză este ridicată de la 50 km/h la 80 km/h.
"Teoria-i teorie, practica ne omoară. E gata?", i-a întrebat Boc pe oficialii care îi prezentau lucrarea. "E gata, domnule premier", a venit prompt răspunsul.
"Prin darea în folosinţă a acestui tronson din centura ocolitoare a Clujului, cetăţenii care locuiesc de exemplu în Someşeni pot să fie siguri că nu mai au necazurile cu traficul greu şi de aici înainte pot să doarmă liniştiţi. Clujenii pot să intre şi să iasă mai uşor din Cluj", a spus Emil Boc. Premierul a explicat că pe tronsonul nefinalizat al centurii, procedura despăgubirilor este în stadiu de finalizare. Este vorba despre tronsonul Vâlcele-Apahida, despre care premierul a estimat că va fi gata în toamnă.
Premierul se află la a doua "tăiere de panglică" în doar două zile, după ce ieri a participat la inaugurarea a două noi staţii de metrou în Bucureşti. "În primele şase luni ale anului, avem cu peste un miliard de lei investiţi mai mult decât în 2010, ceea ce înseamnă că infrastructura este o prioritate, pentru a consolida creşterea economică", a explicat Emil Boc.
Premierul a mai declarat că în 2011 există două priorităţi în materie de autostrăzi: trons