La bordul navei cu care am parcurs traseul Buenos Aires - Montevideo - Port Stanley (Insulele Falkland) - Capul Horn - Ushuaia - Canalul Beagle - Punta Arenas - Strîmtoarea Magellan - Puerto Montt - Valparaiso, cu totul 6.750 km, s-au aflat 1.902 persoane, 1.335 pasageri şi 567 membri ai echipajului. Cîntărind 57.092 tone, lungă de 250 m şi dotată cu 5 generatoare diesel însumînd 14.400 kW (unei vile cu 7-8 camere îi e suficient un generator de 10 kW), "Veendam" a atins viteza maximă de 35 km/h. În medie, nava a consumat zilnic 72 tone de motorină şi a produs 600 tone de apă potabilă.
MESSI IUBIT, MARADONA VENERAT
PATRU MARI IUBIRI
La sfîrşitul lui ianuarie, am aterizat la Buenos Aires în plină vară. Termometrele urcau la prînz spre 35 de grade. Şi dacă ar fi fost mai cald sau mai frig, lucrurile nu s-ar fi schimbat şi eroii populari ai Argentinei ar fi rămas aceiaşi: Evita Peron, "Che" Guevara, Carlos Gardel şi, singurul în viaţă, Diego Maradona.
Cu siguranţă că pe primii doi îi ştiţi, ex-dansatoarea de cabaret devenită persoană publică după căsătoria cu preşedintele Juan Peron şi revoluţionarul de profesie. Scurtă vreme ministru în guvernul comunist cubanez al lui Fidel Castro, doctorul Guevara avea 39 de ani cînd a fost executat în Bolivia.
UN FRANCEZ ADOPTAT
Cîntăreţ şi compozitor, Carlos Gardel (1890-1935) e cel care, întreprinzînd cîteva turnee în Europa, a impus tangoul în întreaga lume, l-a făcut cunoscut şi apreciat. Deşi francez de origine, născut la Toulouse, el continuă să fie socotit unul dintre simbolurile Argentinei.
La Buenos Aires, într-un oraş presărat cu clădiri somptuoase, funcţionează Muzeul Gardel şi există cîteva statui ce-l înfăţişează pe autorul inconfundabilei melodii Mi Noche Triste. E ca şi cînd la Bucureşti am avea vreo 4-5 monumente dedicate Mariei Tănase ori lui