Facebook si Google vor disparea in urmatorii cinci sau opt ani, si asta nu pentru ca vor da faliment, ci pur si simplu din cauza evolutiei internetului, care se indreapta catre o noua era, a scris Eric Jackson pentru revista Forbes. Sursa imagine: dcosmin.ro.jpg
„Se pare ca, in spatiul cibernetic, rezistenta in timp a unei companii este in relatie directa cu perioada in care s-a nascut firma", a scris Jackson, amintind ca lumea Internetului au fost marcata de trei generatii: Web 1.0, era companiilor fondate intre 1994 si 2001 - Netscape, Yahoo!, AOL, Google, Amazon si eBay-, apoi Web 2.0, dominata de companiile fondate intre 2002 si 2009, respectiv Facebook, LinkedIn si Groupon. Dupa 2010, au aparut companiile sociale care si-au indreptat atentia spre „telefoanele inteligente" si astfel a luat nastere o noua generatie: cea mobila. Aceste companii prezic ca in cativa ani oamenii vor folosi aplicatiile de pe smartphone-uri in locul site-urilor. Cel mai bun exemplu este probabil Instagram, o companie achizitionata recent de Facebook, care nu mai acorda aproape nicio atentie website-urilor.
“Nu vom avea niciodfata Web 3.0, pentru ca Web-ul a murit”, scrie in continuare Eric Jackson, care se declarat sceptic ca Facebook sau Google vor reusi sa se adapteze noilor conditii. “Ele vor avea la dispozitie toti banii din lume pentru a incerca sa se adapteze la trecerea la generatia mobila, dar istoria sugereaza ca nu vor inregistra un succes”, afirma el in articolul publicat in revista Forbes.
Teoria prezentata de Eric Jackson n-a fost insa imbratisata de toata lumea. Chiar unul dintre proprii sai colegi, George Anders, i-a dat replica printr-un alt articol publicat in Forbes si intitulat “Ridica blestemul! Generatia mobila nu va ucide Google si Facebook”. In viziunea lui Anders, departe de a fi dezavantajate de ultimele evolutii ale tehnologiei, cele doua