Marilena Preda Sanc se afla acum in momentul deplinei maturitati. M-am obisnuit sa asociez personalitatea ei cu o anume expresie a avangardei, cu un suflu proaspat regasit in zona expresivitatii, un discurs ce s-a dezvoltat echilibrat, atit in zona expresiei traditionale a limbajului plastic, cit si a experimentului, a noilor medii de expresie plastica.
Privit retrospectiv, discursul sau reprezinta un tip de cercetare in domeniul vizualitatii, alternind intre desen, picturalitate, film, instalatii, cercetari in domeniul imaginii video digitale, a holografiei. Cred ca Marilena Preda Sanc este unul dintre artistii care au inteles, fara a nega ceea ce deja stiau, ca problemele noi pe care le ridica imaginii tehnologia informationala, limbajul creat prin intermediul retelelor de comunicare, dau expresiei artistice noi posibilitati de a investiga, bazate pe comunicare, pe socializarea imaginii, posibilitatea unei reactii directe la evenimente, o apropiere mai mare a fenomenului artistic de cerintele imediate ale societatii, iar de aici, dorinta ei de a-si diversifica mijloacele de expresie abordate.
Expozitia Constructii-spatii, deschisa acum la galeria Simeza din Bucuresti, pune in valoare citeva dintre preocuparile ce i-au caracterizat picturalitatea si desenul in ultimii ani. Descoperim aici modalitatea prin care ea intelege lumea ca o sinteza de forme, de geometrii, prin care ne propune o investigare a realului, nu prin intermediul vizualitatii directe, ci ca o cercetare a legilor ce guverneaza acest univers. Elementele-modulare cu care ea opereaza, imagineaza situatii variate, configureaza spatii ale caror principii de functionare sint clare prin raporturile pe care le sugereaza: echilibru-dezechilibru, armonii-disonante, forme contrapunctice, tensiuni ale unor materialitati puternice, toate acestea pun in prim-plan energia gestului sau. @