Înainte de a explica în ce constă schimbarea, au apărut cei care strigă că drobul de sare ar putea cădea pe copil. După aproape 18 ani de la căderea comunismului, în România începe marea reformă în domeniul pensiilor. Schimbarea constă în faptul că administrarea banilor de pensii viitoare nu va fi făcută numai de stat, ci şi de către privaţi. O schimbare majoră dar, ca de obicei, târzie. Fostele ţări comuniste au declanşat această reformă de câţiva ani buni.
Înainte de a explica în ce constă schimbarea, au apărut cei care strigă că drobul de sare ar putea cădea pe copil.
După aproape 18 ani de la căderea comunismului, în România începe marea reformă în domeniul pensiilor. Schimbarea constă în faptul că administrarea banilor de pensii viitoare nu va fi făcută numai de stat, ci şi de către privaţi. O schimbare majoră dar, ca de obicei, târzie. Fostele ţări comuniste au declanşat această reformă de câţiva ani buni. Sistemul de pensii se bazează pe trei piloni: pilonul 1, contribuţii obligatorii, administrare de stat, era singurul existent până acum; Pilonul II este cel despre care vorbim, contribuţii obligatorii, administrare privată şi Pilonul III, contribuţii facultative, administrare privată.
e face statul prin apariţia Pilonului II este să recunoască faptul că nu el este cel mai bun administrator al contribuţiilor pentru pensie şi să ia drept partener în această afacere sectorul privat. Astfel, până în 2016, statul va ceda şase procente din ce încasa el până acum, pentru a fi administrate privat. Efectul se va resimţi nu doar atunci când vor apărea primii beneficiari ai pensiilor private, ci mult mai repede, când fondurile de pensii vor deveni investitori semnificativi în economie.
Reforma sistemului de pensii are avantajul unor efecte colaterale pozitive devenin