Microsoft a lansat azi, la nivel global, suita Office 2010. Versiunea Office 2010 în limba română va fi disponibilă la începutul lunii septembrie. Dacă la nivel de utilizator «casnic», e destul de greu să găseşti motive pentru a renunţa la gratuitul Open Office în favoarea Microsoft Office, compania fondată de Bill Gates mizează pe noutăţile dedicate mediului business.
Integrată cu Sharepoint, suita Office 2010 vizează comunicarea si colaborarea organizaţională: portaluri, intranet/extranet, management de documente, management de procese/fluxuri de business, indicatori de performanta, tabele business pe baza informaţiilor stocate in Excel sau in bazele de date SQL, totul poate fi personalizat pe fiecare categorie de utilizatori din companie.
Cateva noutati
Crearea de documente si prezentari:
*
Noua modalitate de vizionare Office Backstage înlocuieşte tradiţionalul meniu "File" pentru a oferi acces centralizat la operaţiuni precum Save, Share sau Print. Prin intermediul Panglicii îmbunătăţite/Ribbon, se pot accesa comenzile mai rapid;
*
Comanda "Paste" cu previzualizare în timp real, disponibilă în multe aplicaţii din suita software;
*
Se pot lua notiţe in timp ce lucrează în Word 2010, PowerPoint 2010 sau Internet Explorer şi pot fi legate aceste notiţe cu sursa informaţilor;
Comunicare
*
Fişierele pot fi co-editate simultan cu persoane aflate în altă parte, la alt computer. Capabilitatea de co-autor este disponibilă în Word 2010, PowerPoint 2010, OneNote 2010, Excel Web App şi OneNote Web App.
In PowerPoint 2010, prezentarea poate fi transmisă pe internet, în timp real;
Prin integrarea Office Communicator în cadrul mai multor programe Office 2010, se poate afla disponibilitatea colegilor atunci când se lucrează în comun la un document Word.