Fondatoarea Săptămânii de Modă de la Iaşi spune că anul care tocmai a început nu va fi lipsit de piedici pentru afacerile în modă, dar nici de oportunităţi existente doar în aceaste perioade.
Irina Schrotter, supranumită „doamna de fier a modei româneşti", vorbeşte despre realizările delegaţiei României la Săptămâna de Modă de la Berlin. Pentru al treilea sezon consecutiv, brandul Irina Schrotter a fost prezent pe podiumul internaţional, fiind inclus în liga celor care stabilesc trendurile. Cu toate că 2012 a început cu o victorie marcată atât pe plan personal, cât şi pentru moda românească în ansamblu, femeia de afaceri spune că urmează un an greu, imprevizibil, dar şi cu potenţial pentru viitoare afaceri. „Adevărul Weekend": Cum aţi descrie cea de-a treia participare la Săptămâna Modei de la Berlin?
Irina Schrotter: După presa germană, aş spune că a fost o reuşită. La fel şi după publicul care a venit la cele două prezentări ale designerilor români. Din punctul meu de vedere, ştiu sigur că se poate mult mai bine. Dar asta nu este o chestiune care ţine de creativitate, ci de bugete. Având în vedere perioada prin care trecem, eforturile au fost mari, atât din partea noastră, a designerilor, cât şi din partea statului, care a susţinut acest eveniment prin „Programul de susţinere a exporturilor româneşti". Designer din Iaşi pe podiumurile internaţionale. Vezi aici despre cine este vorba GALERIE FOTO Comparativ cu anii trecuţi, aţi spune că este un trend ascendent în ceea ce priveşte clienţii, dar şi felul în care este percepută imaginea României?
Suntem la a treia ediţie de Berlin Fashion Week. Prima prezentare am avut-o în urmă cu exact un an. Prima oară ecourile prezenţei noastre acolo au ajuns direct la Euronews, CNBC etc. şi au făcut înconjurul lumii. S-a vorbit de o „Şcoală de modă românească" în presa internaţională, ceea ce a fost o mare realiz