În ultimul Comitet Executiv, Dumitru Dragomir a încercat să profite de neînţelegerile dintre FRF şi firma SEG, care gestionează drepturile comerciale ale ”tricolorilor”.
Federaţia rediscută parteneriatul de marketing cu SEG, care cîştigă 15% din contractele aduse. Firma a propus alternativa: sumă fixă anuală pentru FRF, 2,5 milioane euro. Şeful LPF a plusat: ”Aduc minimum 3 milioane!”.
Povestea e simplă. FRF caută încă din vară să schimbe datele parteneriatului de marketing cu Sport Evolution Group, condusă de Cristi Iancu şi Roberto Verdeş. Motiv: consideră prea mare procentul de 15% pe care, începînd din 2006, îl încasează compania din contractele pe care le aduce. Iar la ultimul Comitet Executiv, SEG a propus modificarea datelor colaborării cu FRF pînă la scadenţa din 2014.
2,5 milioane în loc de 4 milioane
Astfel, potrivit unor surse din CEx, reprezentanţii firmei s-au angajat să renunţe la ideea procentului şi să asigure federaţiei un venit fix de 2,5 milioane de euro pe an, restul rezultat în urma negocierilor cu diverşi sponsori urmînd să fie încasat de SEG. Asta în condiţiile în care, în 2011, FRF a luat din această activitate 4 milioane de euro, iar firma lui Iancu&Verdeş a obţinut 600.000 euro.
"Pentru 2012 se prevăd sume mai mici din marketing, ne-am asumat un risc prezentînd această variantă federaţiei", explică Iancu scăderea aproape la jumătate a banilor pe care i-ar încasa FRF. Ar fi şi consecinţa rezultatelor slabe ale "naţionalei", plus imaginea şifonată a fotbalului, cu şefi făcînd naveta la DNA. Evită însă să confirme cifrele. Şi nuanţează: "Nimeni n-are interes să ne certăm, să trecem la notificări. Cred că putem găsi o cale de mijloc, mai ales că avem relaţii absolut OK cu preşedintele Mircea Sandu".
Ce-i în spatele contraofertei lui Dragomir
Surpriza a apărut însă cînd, în Comitetul Executiv, Dumitru Dra