Sorin Leoveanu a câştigat pentru a doua oară, în trei ani, premiul Uniunii Teatrale din România, pentru rolul Lucio din „Măsură pentru măsură“, de la Naţionalul craiovean. Unul dintre cei mai talentaţi actori ai momentului, Sorin Leoveanu, 34 de ani, joacă în prezent la trei teatre din ţară, la Metropolis şi Bulandra din Bucureşti şi la Teatrul „Marin Sorescu“ din Craiova. Cu toate că se arată onorat de distincţiile primite, Sorin Leoveanu nu ezită să atace dur sistemul teatral din care face parte. El crede că în instituţiile de spectacol, actorii nu sunt respectaţi şi îşi fac meseria fără să fie motivaţi de calitate.
Actorul craiovean povesteşte şi un episod inedit din cariera lui. În 2004, după roluri apreciate, în „Hamlet“ şi „Revizorul“, Leoveanu a emigrat în Canada, unde a luat-o de la zero, fără să spună nimănui că în România era un actor remarcabil. Pentru a supravieţui, el s-a angajat ca manipulant de marfă, într-un supermarket.
Dan Boicea: Ai fost de multe ori un contestatar al sistemului teatral. În prezent, te mai nemulţumeşte ceva?
Sorin Leoveanu: Eu cred că nu există un sistem teatral în România, pentru că nu se poate să treacă stagiuni întregi, la nivel naţional, fără să se întâmple nimic, în teatre, decât spectacole facile. E ca şi cum ne minţim şi ne batem joc de toate visele pe care le-am avut la facultate.
Sunt convins că teatrul nu se poate face fără idealism, adică fără dorinţa pentru calitate. Uită-te ce teatru au nemţii, ungurii, cehii sau polonezii! La noi este un „dolce far niente“ non- stop! Ne batem pe burtă şi pe umăr tot timpul, noi ne înjurăm, noi ne pupăm şi, de fapt, dacă mergi prin teatre, sunt nişte lucruri care nu se mai întâmplă de zeci de ani, în alte sisteme, din străinătate. Ca să nu mai vorbim de felul în care sunt priviţi actorii.
Vrei să-mi spui că