Palatul Copiilor din Târgu-Mureş, oferă copiilor posibilitatea de a-şi cultiva pasiunile şi activităţile preferate, printr-un număr de 19 cercuri care le sunt adresate. Iolanda Cătinean, directorul acestei instituţii, explică faptul că Palatul Copiilor doreşte să facă altă activitate decât cea curentă de la şcoală şi este de părere că numărul copiilor care rămân la finalul anului şcolar depinde de măiestria cadrului didactic.
Reporter: Care este aportul pe care îl aduc cursurile la formarea educaţiei elevilor?
Iolanda Cătinean: Educaţia pe care o oferă Palatul Copiilor este una nonformală dar care are ca bază teoria învăţată în şcoală şi atunci acumulează noi cunoştinţe, îşi formează abilităţi, capătă anumite competenţe pe baza cunoştinţelor teoretice care sunt puse în practică prin activităţile de la Palatul Copiilor. Altele sunt activităţi noi care nu se fac în învăţământul de masă, la care copiii învaţă atât teorie cât şi practică şi acestea îl ajută chiar şi în alegerea meseriei. De exemplu, la cercul de Aeromodele, avem câţiva tineri pasionaţi care îşi doresc să devină piloţi iar exemplele pot continua. Este o instituţie serioasă care formează nişte deprinderi de viaţă şi de muncă pe care nu ţi le pune la îndemână o unitate de învăţământ.
Rep.: Cum ar putea fi încurajaţi copii care nu doresc să frecventeze cercurile?
I.C.: Copiii care vin în mod curent la Palat, pe lângă faptul că beneficiază de un cadru propice unei învăţări şi de cadre didactice specializate, beneficiază şi de un alt mediu. Aici se formează prietenii, iar competiţia îi educă într-un anumit spirit. Eu îi încurajez pe părinţi să îşi lase copii aici, în cazul în care aceştia îşi doresc. Cred că este important să îi arătăm copilului cât mai multe posibilităţi atât din ramurile tehnice, cât şi din cele sportive sau artistice şi el va alege. Nu cred că există vre