Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut în primul semestru cu 8,4%, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, la 23.481 unităţi, în timp ce piaţa germană a scăzut cu 8,1%, la 1,5 milioane de maşini.
Alături de Dacia, alte şapte mărci au înregistrat creşteri în acest interval, dintr-un total de 33 de mărci analizate, potrivit datelor oficiului pentru înmatriculări auto german KBA.
Astfel, înmatriculările Jaguar au crescut cu 35%, la 2.236 unităţi, Seat a avansat cu 30%, la 41.359 unităţi, iar Land Rover cu 21%, la 6.912 unităţi. Creşteri inferioare Dacia au consemnat Subaru - 5,4%, la 4.737 unităţi, KIA - 4,8%, la 29.041 unităţi, Porsche - 3%, la 11.849 unităţi, şi Mazda - 2,7%, la 23.329 unităţi.
Cota de piaţă a Dacia s-a situat în primele şase luni la 1,6%.
Vânzările Renault, grup care deţine Dacia, au scăzut cu 12,3% în intervalul analizat, la 48.911 unităţi.
În luna iunie, înmatriculările de autoturisme Dacia noi au urcat cu 5,3%, la 4.679 unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 1,7%. Piaţa germană a scăzut în iunie cu 4,7%, la 282.913 unităţi.
Alături de Dacia, alte 12 mărci au înregistrat creşteri în iunie, inclusiv Volkswagen, liderul pieţei cu aproape 22% din vânzări atât în iunie, cât şi în primul semestru.
Înmatriculările Volkswagen au crescut cu 1,6% în luna iunie, la 61.251 unităţi în iunie, dar la semestru se menţin încă pe scădere, cu 9%, la 324.948 unităţi.
Germania a fost anul trecut a doua mare piaţă pentru Dacia, după Franţa.
În Franţa, Dacia a avut în primul semestru cea mai mare creştere procentuală pe piaţa auto, de 7,3%, la 46.900 unităţi, însă a înregistrat în luna iunie o scădere de 18,7%, la 8.200 înmatriculări de autoturisme noi. Piaţa franceză a scăzut în primul semestru cu 11%, la 1,118 milioane de unităţi, iar în iunie cu 9%, la aproximativ 225.