Vitalie Strună, directorul general al Căilor Ferate din Moldova (CFM) spune într-un interviu pentru revista Railway PRO că realizarea proiectului va permite crearea la Chişinău a unui hub din care se pot transpune mărfurile din UE către statele CSI.
Directorul CFM susţine că unul din proiectele pe care şi-l propune spre realizare îl constituie conexiunea Capitalei Republicii Moldova de oraşul Iaşi printr-o cale ferată cu ecartament standard de 1435 mm.
Necesarul de bani pentru un asemenea proiect este estimată la 435 milioane de euro, iar Vitalie Strună speră să obţină sprijin de la Uniunea Europeană pentru finanţarea tronsonului ce va fi complet electrificat.
Hub logistic la Chişinău
"Posibilităţile de transbordare şi transvazare vagoane sunt mult mai mari la Chişinău decât la Ungheni, din punct de vedere al spaţiului existent. Astfel, având o cale ferată cu ecartament european până la Chişinău, acolo se poate forma un hub din care se pot transpune mărfurile către teritoriile statelor CSI", afirmă Vitalie Strună în interviul pentru revista Railway PRO.
Şeful Căilor Ferate afirmă că în cadrul proiectului TRACECA, în planurile căruia este inclus şi portul Ismail (Ucraina), vrea să reia discuţiile pentru reabilitarea tronsonului port Ismail - Basarabeasca (Republica Moldova) prin care se poate ajunge, pe cale ferată, direct în România, prin Ucraina.
"La o recentă reuniune de profil desfăşurată în Lituania, am propus ca ţările participante la reuninea respectivă, Lituania, Belarus, Ucraina şi Republica Moldova să preia traficul de mărfuri şi containere din portul Constanţa, care tranzitează Republica Moldova, cu destinaţia Marea Nordului. Este un proiect interesant şi pentru restul părţilor implicate, deoarece portul Odessa nu mai dispune de foarte multă capacitate de manevrare a fluxului de mărfuri. Acest fapt implică şi o scădere a p