Compania Autoliv România mizează în acest an pe creşterea cifrei de afaceri cu 10%, până la peste 300 de milioane de euro, după ce anul trecut afacerile subsidiarei din România a producătorului suedez au crescut cu 70 de milioane de euro, până la 275 de milioane de euro, prin transferul unor contracte de producţie de la alte fabrici europene la unităţile de producţie deţinute în România.
Potrivit directorului general al Autoliv România, compania are acum 3.000 de angajaţi şi patronează cea mai mare platformă de producţie de grup, în ţara noastră fiind trasferate afaceri din ţărio cu costuri ridicate.
Chiar dacă 2009 a fost un an de criză, compania Autoliv România a raportat un profit net de aproximativ şapte milioane de euro, iar în acest an mizează pe triplarea acestuia, estimând un câştig net de 22,1 milioane de euro. Fierbinţeanu a arătat că a realizat un management al costurilor foarte bun, în ţara noastră fiind relocate linii de producţie din Franţa, Germania, Polonia, Anglia sau Turcia.
Numărul angajaţilor a crescut în doi ani de la 2.100 la 3.000 de lei, suedezii preferând să facă „această mişcare” (reducerea numărului de angajaţi de la alte fabrici din grup şi angajarea de personal în România) datorită productivităţii crescute şi costurilor salariale mici.
În industria auto, costurile cu forţa de muncă erau în urmă cu doi ani de 2,7 euro/oră în România, in timp ce în Germania ajungeau la 27,7 euro/oră, în Polonia la 6,1 euro/oră, iar în Ungaria la 6,4 euro/oră. Compania Autoliv România mizează în acest an pe creşterea cifrei de afaceri cu 10%, până la peste 300 de milioane de euro, după ce anul trecut afacerile subsidiarei din România a producătorului suedez au crescut cu 70 de milioane de euro, până la 275 de milioane de euro, prin transferul unor contracte de producţie de la alte fabrici europene la unităţile de producţie deţinut