Intr-un final, reteaua de contact pentru troleibuze va fi demontata de pe marginea strazilor din Iasi. Dupa ani buni in care nu a fost folosita, reteaua formata in mare parte din fire metalice va fi casata, iar sumele rezultate din valorificare bunurilor vor intra in bugetul local. Asadar, retelele vechi precum Pacurari - Splai Bahlui sau Socola - CUG, ce au fost date in folosinta inca din 1985, vor fi scoase la vanzare, avand in totalitate un pret de inventar ce depaseste suma de 5 milioane de lei. In anul 2006, consiliul de administratie al RATP Iasi a modificat programul de transport public local de calatori, prin inlocuirea troleibuzelor cu 50 de autobuze marca Maz 103. "Scoaterea din functiune si casarea parcului de troleibuze reprezinta un alt argument important in sustinerea solicitarii cu privire la propunerea de casare a retelelor fir contact troleibuz si liniilor electrice subterane, pentru faptul ca nu se mai justifica functionalitatea lor", mentioneaza Maricel Gherca, director general RATP Iasi.
Durata normala de functionare pentru retelele fir contact troleibuz este intre 20 si 30 de ani, iar aceste mijloace fixe propuse pentru scoaterea din functiune au deja durata de viata expirata.
"Dupa scoaterea din functiune a mijloacelor fixe si evaluarea materialelor rezultate din casare de catre comisia de specialitate a Pirmariei Municipiului Iasi, RATP solicita ca firul de contact si o parte din materialele rezultate in urma casarii sa fie refolosite pentru lucrari de intretinere a patrimoniului public. Stalpii de sustinere ai retelei fir contact vor ramane in patrimoniul public pentru iluminatul stradal", a mai adaugat Maricel Gherca.
Intr-un final, reteaua de contact pentru troleibuze va fi demontata de pe marginea strazilor din Iasi. Dupa ani buni in care nu a fost folosita, reteaua formata in mare parte din fire metalice va