Ambiţiile politice bulversează elevii şi profesorii, modificările sunt lipsite de esenţă, iar adevărate probleme sunt ignorate. Sursa: LIBERTATEA
După o perioadă de acalmie, în care sistemul de învăţământ părea că începe să se stabilizeze, e zdruncinat din nou odată cu schimbările de la conducerea ministerului. Însă nu se schimbă doar oamenii, ci şi viziunea, abordarea, legile. Toate aceste modificări, mărunte, dese şi, de multe ori haotice, nu schimbă esenţa adevăratelor probleme.
"Nu este un scop în sine a schimba ce au facut predecesorii, dar nu putem lăsa o lege care nu a făcut altceva decât haos în sistemul educaţional", spunea, înainte de învestire, ministrul Ioan Mang.
Schimbarea criteriilor de promovare în învăţământul superior, revenirea la sistemul celor patru ani de gimnaziu şi patru de liceu, mutarea clasei pregătitoare la grădiniţă etc. sunt câteva dintre măsurile anunţate pentru perioada următoare.
Cristian Hatu, expert în Educaţie şi reprezentant al Centrului Educaţie 2000 + spune că, la ora actuală, există probleme importante şi dificile în Educaţie, cum ar fi noul curriculum şi sistemul de evaluare.
Ce contează, de fapt
Succesul sistemului educaţional stă, spune specialistul, în calitatea actului de predare şi în ceea ce reuşesc să acumuleze elevii.
"Chestiunea cu adevărat dificilă este cum anume pot fi ajutaţi elevii să-şi formeze competenţe cheie. Iar aici avem două probleme; mai întâi, n-au fost regândite complet didactica şi metodica prin care astfel de competenţele să poată fi formate. În al doilea rând, chiar dacă ele ar fi fost reformate complet, nu există mecanisme funcţionale prin care un asemenea know-how să fie transmis profesorilor", susţine expertul Cristian Hatu.
De-a lungul timpului, studiile realizate în mai multe ţări au demonstrat că cel ma