Sărbătoarea Mărului de la Batoş a scos în evidenţă producătorii locali, de la mere, legume, oţet, şi, nu în ultimiul rând, producători de vin, reprezentat de seamă fiind vinurile din gama “Liliac”, produse de AMB Wine Company, companie care şi-a găsit la Batoş locul ideal pentru a învestsi şi a revigora tradiţia viticolă.
Prezentă la sărbătoarea de la Batoş cu un stand propriu, AMB Wine Company şi-a prezentat oferta publicului vizitator, care a avut astfel ocazia să se convingă pe viu de calitatea vinurilor produse la Batoş de compania austriacă.
Tradiţia podgoriei Lechinţa continuată
“Batoşul este un loc cu tradiţie în viticultură, face parte din arealul de cultură Lechinţa, ca şi podgorie, iar denumirea este de origine controlată. Alfred Michael Beck propietarul AMB Holding, a venit şi a văzut terenurile, de aici, de la Batoş care erau într-o stare destul de mare de degradare, şi a decis să investească. Au fost investiţi până în acest moment de peste 4 milioane de euro pentru reabilitarea plantaţiei, pentru replantarea unor suprafeţe şi pentru ridicarea cramei în care se produce vinul”, ne-a declarat Ioana Micu, executive manager AMB Wine Company, brandul „Liliac”.
Încurajarea turismului din zonă
În spatele calităţii vinurilor produse la Batoş stă multă muncă, depusă de angajaţii companiei, investiţia austriacă aducându-le beneficii nu doar acestora, ci şi întregii comunităţi. “Este foarte greu de contabilizat câtă muncă. E vorba de foarte, foarte multă muncă, deoarece toată munca porneşte din vie, după care urmează partea de cramă, apoi multă muncă pe piaţă, legată de marketing, vânzări. În acest moment sunt 14 angajaţi permanenţi care sunt din Batoş şi o parte din Lechinţa, unde noi mai avem plantaţii. E normal ca oamenii de aici să se implice, dacă în localitatea lor vine un investitor, acest lucru îi ajută nu doar pe ei, ajută comu