Conducerea companiei Napochim din Cluj-Napoca, producator de mase plastice, estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de 3,8 mil. euro, ceea ce reprezinta o stagnare a indicatorilor financiari fata de anul trecut. Compania clujeana a incheiat anul 2008 cu vanzari totale de aproximativ 3,8 mil. euro, in scadere cu 5% fata de anul precedent, cand afacerile Napochim au ajuns la 4 mil. euro.
„Efectele crizei financiare se resimt si asupra companiei noastre in ceea ce priveste incasarile, astfel ca in momentul de fata trebuie sa recuperam o parte din banii pentru activitatile desfasurate inca din luna februarie. Nu vrem sa facem disponibilizari si vom mentine numarul de angajati ai companiei la 180 de persoane’’, a declarat pentru ZF Transilvania directorul general al companiei Napochim, Cornel Porumb.
Potrivit reprezentantilor Napochim, scaderea vanzarilor companiei in 2008 fata de anul precedent a fost influentata si de preturile in crestere la principalele materii prime utilizate. Napochim s-a confruntat si in anul 2007 cu preturi in crestere la materiile prime, care au avansat cu 10-20% fata de anul 2006.
„Scoatem in mod constant pe piata produse noi, iar incepand din acest an vom colabora cu un nou client din America de Nord. Vom pastra in procesul de fabricatie produsele care ne aduc profit din segmentul bunurilor de larg consum’’, a spus directorul general al companiei Napochim. Ponderea exportului va ajunge in acest an la 30% din totalul cifrei de afaceri al companiei, in crestere cu 5% fata de anul 2008.
„Anul trecut, importurile au fost favorizate de evolutia pozitiva a leului in lupta cu euro, insa odata cu cresterea monedei europene in raport cu leul, se constata o diminuare a importurilor. O solutie in lupta cu recesiunea globala ar fi pentru compania noastra cresterea ponderii exporturilor in cifra noastra de afaceri. Pi