Unele dintre cele mai rentabile curse aeriene ale companiei ma-ghiare vor fi operate de companii precum WizzAir, Tarom ori Austrian Airlines. Falimentul companiei aeriene maghiare Malev a generat o serie de mutări pe piaţa serviciilor de transport din regiune. Deja, trei companii importante din regiunea Europei Centrale şi de Est au anunţat că vor prelua unele dintre cele mai rentabile zboruri care erau asigurate până acum de Malev. Este vorba de Austrian Airlines şi de WizzAir, cărora li se adaugă compania românească Tarom. Cei doi operatori aerieni străini au baze în România şi vizează zborurile Malev de pe cele mai competitive aeroporturi din România, cele din Bucureşti şi din Cluj-Napoca.
WizzAir vrea un felie cât mai mare din tortul Malev
Compania aeriană low-cost WizzAir a anunţat deja că va lansa noi zboruri din Budapesta către Cluj-Napoca şi Bucureşti, dar şi către Malaga, Varşovia, Sofia, Larnaka, Heraklion, Zakynthos, Rodos şi Thesalonik. Anunţul a fost făcut de preşedintele - director general al WizzAir, Jozsef Varadi. Potrivit site-ului www.caboodle.hu, iniţiativa WizzAir va duce la crearea a 400 de noi locuri de muncă directe şi a circa 2.000 de noi locuri de muncă indirecte. Astfel, investiţia este o gură de oxigen pentru sectorul Transporturilor din Ungaria, zguduit de una dintre cele mai grave crize economice din istoria acestei ţări. „Vom cumpăra şase noi aeronave pentru a putea deservi aceste destinaţii. Noi avem ca ţintă creşterea numărului de pasageri la 2,3 milioane în acest an", a spus Jozsef Varadi, citat de www.clujtoday.ro.
El a adăugat că intenţiile de expansiune ale companiei aeriene private nu se opresc aici. Jozsef Varadi a declarat că se află în negocieri pentru lansarea unor noi zboruri spre Tel Aviv, Kiev, Moscova şi Istanbul. În Transilvania, WizzAir va menţine zborurile deja existente din Cluj-Napoca şi di